Bardzo Młoda Kultura

Warsztaty BMK 2023

Zapraszamy na cykl warsztatów, który powstał z myślą o uczestnikach i odbiorcach projektu BMK w województwie podkarpackim. Kierowany jest do wszystkich zainteresowanych danym tematem.

Jeżeli masz pytania zapraszamy do kontaktu:

Sylwia Błaut-Kowalczyk – s.blaut@ck.przemysl.pl, tel. 537 808 553

Zapraszamy na warsztaty:

23.08., godz. 10:00 – 18:00 – GOK Nowy Żmigród: „Pisanie ikon”. Prowadząca: Dominika Jędrzejczyk-Wielgosz.

04.09., godz. 10:00 – 18:00 – MOK Dębica: „TikTok i ine media, czyli po co i dlaczego tak”. Prowadzący: Jakub Wydra.

16.09., godz. 10:00 – 18:00 – SCK Mielec: „Warsztaty z zakresu teatru przedmiotu”. Prowadzący: Teatr Nemno z Rzeszowa, Dagmara Jemioła-Hryniewicka, Henryk Hryniewicki.

25.09., godz. 10:00 – 14:00 – CK Przemyśl: „Dostępna komunikacja i promocja”. Prowadzący: Fundacja Kultury bez barier Warszawa, Joanna Matuszewska, Robert Więckowski.

Facebook – ponad 23 miliony użytkowników w Polsce, Instagram – 11 milionów, TikTok – “jedynie” 9 milionów, chociaż ta liczba rośnie z dnia na dzień. Dlaczego to właśnie ta platforma rozwija się tak szybko i co właściwie się na niej robi? I skoro większość jej użytkowników to dorośli, to wciąż jest przy niej łatka medium dla dzieci? A co z Twitterem i Snapchatem? Czym tak właściwie jest BeReal i Mastodon? I czy właściwie powinniśmy wiedzieć?

Szkolenie będzie okazją do zapoznania się ze zmieniającym się pejzażem współczesnych mediów społecznościowych: rosnącymi “nowymi” platformami, trendami, ich “ekosystemami”, ale także praktyką działania i korzystania z nich w codziennej pracy. Będzie nieco o stronie teoretycznej – ewolucji, przyszłości, algorytmach i technologiach, jak i o praktyce “życia” w świecie social mediów.
A przede wszystkim o tym, z czym (i dlaczego) należy być na bieżąco, na co szczególnie uważać i w jaki sposób wykorzystać ich potencjał. I najzwyczajniej w świecie – jak korzystać z nich z głową.

Krótki plan szkolenia, do dostosowania razem z grupą i ich potrzebami:

  1. Wprowadzenie do mediów społecznościowych: kto z nich korzysta, czemu to robimy, jakie one właściwie są i kto się nimi “opiekuje”.
  2. Tiktok, Twitter, Tumblr, Snapchat, Discord, LinkedIn, BeReal, Mastodon. Ale też przecież Facebook, Instagram i YouTube. Jak się w tym nie zgubić, po co nam to wszystko?
  3. Ekosystem: algorytmy, technologie, trendy, użytkownicy, reklamy…
  4. Jak to wykorzystać: czyli co, dla kogo i w jaki sposób?

Jakub Wydra – absolwent Zarządzania kulturą i mediami w ramach MISH UJ, Doktorant Programu Society of the Future SDNS UJ. Pracownik Zespołu Badań Społeczno-Środowiskowych INOŚ UJ. Cyfrowy tubylca i publicysta futurolog. Social media menedżer z doświadczeniem pracy w krakowskich instytucjach kultury i w branży medialnej. Zawodowo (i hobbystycznie) od lat tworzy treści na Facebooku, Instagramie, Twitterze, TikToku, YouTubie, Pintereście, Tumblerze, Spotify, LinkedInie…

Część 1 – Dostępna promocja i komunikacja
Prowadząca – Julianna Matuszewska


Podczas warsztatu uczestnicy poznają podstawowe zasady tworzenia dostępnych komunikatów w mediach społecznościowych i projektowania treści, zarówno pod kątem języka, formatowania, jak i treści graficznych.


Część 2 – Tworzenie tekstów alternatywnych
Prowadzący – Robert Więckowski


Zgodnie z ustawą o dostępności cyfrowej wszystkie materiały graficzne umieszczane w mediach społecznościowych oraz na stronach internetowych muszą mieć teksty alternatywne, czyli deskrypcję przygotowaną zgodnie z potrzebami osób z niepełnosprawnością wzroku. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak spełnić wymagania ustawy, jak przygotować krótkie i treściwe teksty alternatywne.

Skip to content