Trzeci rok Podkarpackiej Edukacji Kulturowej dobiega końca! Zapraszamy na podsumowanie naszego projektu które odbędzie się 26 listopada 2018 r. w Centrum Kulturalnym w Przemyślu, od godz. 10:00.
Będziemy podsumowywać, wspominać, planować i po raz ostatni w tym roku się szkolić. Więcej informacji, program i formularz zgłoszeniowy dostępne będą już niebawem!
W programie m.in.:
– podsumowanie wszystkich dotychczasowych działań,
– podsumowanie badań diagnostycznych,
– promocja publikacji zamykającej nasze trzyletni projekt,
– wspólna dyskusja z uczestnikami na temat przyszłości i kontynuacji naszych działań,
– mini giełda projektów zrealizowanych w ciągu trzech lat w ramach PEK,
– dwa mini warsztaty do wyboru.
Wydarzenie ma charakter otwarty, zapraszamy także edukatorów, animatorów, miłośników kultury, którzy nie brali dotychczas udziału w projekcie.
Formularz zgłoszenia i klauzula informacyjna znajdują się w dolnej części strony.
Wypełnione formularze zgłoszenia należy przesyłać drogą elektroniczną na adres: pekbmk@gmail.com
9:30 – 10:00 | Rejestracja uczestników |
10:00 – 10:10 | Powitanie, rozpoczęcie spotkania /Janusz Czarski, Dyrektor CK/ |
10:10 – 10:30 | Podsumowanie realizacji projektu Podkarpacka Edukacja Kulturowa 2016-2018 /Katarzyna Medelczyk-Szkółka, koordynatorka projektu/ |
10:30 – 13:00 | Dyskusja z uczestnikami spotkania na temat przyszłości edukacji kulturowej w województwie podkarpackim /facylitacja: Ola Chodasz/ |
13:00-13:15 | Przerwa kawowa, poczęstunek |
13:15 – 13:30 | Prezentacja wyników badań diagnostycznych /dr Wojciech Broszkiewicz/ |
13:30 – 14:30 | MINI GIEŁDA PROJEKTÓW: prezentacje wybranych projektów zrealizowanych w ramach konkursów grantowych 2016-2018 /realizatorzy projektów/ |
14:30 – 14:50 | Przerwa kawowa, poczęstunek |
14:50 – 17:20 | Mini warsztaty do wyboru: • Aneta Pepaś-Skowron – Diagnoza lokalnych potrzeb, w tym angażowanie dzieci i młodzieży do działań lokalnych; • Renata Stefaniak – Gdzie i jak szukać funduszy na działania lokalne |
Diagnoza lokalnych potrzeb, w tym angażowanie dzieci i młodzieży do działań lokalnych
Aneta Pepaś-Skowron
„Warsztat, który Ci proponuję sprawi, że odkryjesz w sobie pokłady wiedzy i energii do nowych wyzwań. Temat, który proponuję jest na tyle uniwersalny a jednocześnie niezmiernie istotny przy kształtowaniu pracy na rzecz innych osób, że z pewnością znajdziesz treści dla siebie. Trudno sobie wyobrazić skuteczne działania bez zastanowienia się nad tym: dla kogo?, po co? i w jakich okolicznościach społecznych działasz? Wiedza jaką odkryjesz stosując przemyślane diagnozy lokalne posłuży Ci w projektowaniu inicjatyw „skrojonych” na miarę miejsca, które wybrałeś do działania. Ponadto w rozwoju osób z Tobą współpracujących, w tym dzieci i młodzieży. To być może dla Ciebie początek drogi ale cel warty trudu – żeby ciekawie, mądrze, lepiej żyć. Pozwolić sobie na „zakorzenienie/zadomowienie” w ludziach, w działaniu, w miejscu i tę wartość nieść dalej.
Zapraszam, Aneta Pepaś-Skowron.
Aneta Pepaś-Skowron
Od 2011 jest dyrektorem Miejskiego Ośrodka Kultury w Dynowie. Absolwentka Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie, Instytut Pedagogiki: specjalność – animator i menedżer kultury, specjalizacja: teatr. W latach 2003-2011. Asystent w Zakładzie Pedagogiki Kultury UMCS/nauczyciel akademicki. W 2013 r. ukończyła Program „Liderzy” Polsko Amerykańskiej Fundacji Wolności (edycja VIII); koordynator licznych projektów m.in. w ramach Programu Dom Kultury+ inicjatywy lokalne, Programu „Równać Szanse”; półkolonii teatralnych w ramach programu „Lato w teatrze” Instytutu Teatralnego im. Z. Raszewskiego. W latach 2007-2014 koordynator widowisk plenerowych De-Novo realizowanych na stacji kolejki wąskotorowej w Dynowie. W 2015 r. koordynator projektu „Tam, gdzie jeszcze pieją koguty – etnoperformens weselny”. W 2017 r. zrealizowała ogólnopolskie seminarium „Daleko do miasta”.
Drugi warsztat, jaki proponujemy podczas naszego podsumowania, poprowadzi znana części uczestników projektu PEK Renata Stefaniak, której zajęcia zawsze gromadziły największą ilość uczestników!
„Gdzie i jak szukać funduszy na działania lokalne?”
1. Systematyka źródeł finansowania działalności
2. Środki publiczne (krajowe i zagraniczne)
3. Środki prywatne (mecenat i sponsoring)
4. Wady i zalety różnych źródeł finansowania projektów
5. Pozyskiwanie funduszy – dobre praktyki
Renata Stefaniak
Posiada ponad 15-letnie doświadczenie dydaktyczne jako doradca, trener i wykładowca. Prowadzi szkolenia, doradztwa, facilitacje, mentoring na zlecenie samorządów, uczelni, instytucji, organizacji pozarządowych, firm w zakresie negocjacji, zarządzania projektem, funduszy UE, badań potrzeb oraz opracowywania programów i metodologii szkoleń, planowania strategicznego. Jest ekspertem Krajowego Ośrodka Szkoleniowego EFS, posiada doświadczenie w ocenie projektów jako członek KOP Programu Wspólnotowego GRUNDTVIG i innych. Ekspert oceny projektów współfinansowanych z EFS. Autorka i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Zarządzanie Funduszami Unii Europejskiej. Wykładowca na studiach podyplomowych i trener z zakresu funduszy strukturalnych, zarządzania projektami i społeczeństwa obywatelskiego na kilku uczelniach. Autorka, współautorka, koordynator i ekspert w kilkudziesięciu projektach współfinansowanych przez PHARE, EFS w ramach SPO RZL, ZPORR i EQUAL, POKL, GRUNDTVIG oraz z funduszy norweskich i szwajcarskich (w tym projekty związane z kulturą np. „Migracje – Integracja – Tożsamość – Europejska Kultura”).
Ola Chodasz
Od 16 lat prowadzę warsztaty z wykorzystaniem DRAMY – w biznesie, społecznościach lokalnych, szkołach, samorządach i organizacjach pozarządowych. Buduję zespoły, wspieram w rozwijaniu kompetencji interpersonalnych, tworzę i prowadzę interaktywne spektakle i debaty, które pomagają zobaczyć wyzwania w nowym świetle i kolektywnie poszukiwać rozwiązań.
W pracy z grupami bazuję na studiach i praktykach applied drama i Forum Theatre, które odbyłam w Exeter, na szkole trenerskiej i licznych kursach (m.in. Open Space Technology, Teatr Playback, Group Facilitation, Making the Difference, dialog motywujący).
Moją pasją jest ostatnio prowadzenie debat i tak długo chodziłam wokół połączenia dramy z facylitacją, że stworzyłam i z pasją rozwijam formułę grupowego doświadczania i rozmawiania SŁOWA TO NIE WSZYSTKO.
Uczę dramy (www.ola.chodasz.pl) dzieląc się narzędziami, entuzjazmem i wspierając trenerów i coachów w jej wykorzystaniu.
Kocham przyrodę. Hoduję alpaki.
Zdj. Andrzej Łapkowski